"Daca vrei sa trezesti intreaga omenire, atunci trezeste-te tu pe de-a-ntregul; daca vrei sa elimini suferinta din lume, atunci elimina tot ce este intunecat si negativ in tine.
Cu adevarat, cel mai mare dar pe care il ai de oferit este propria ta transformare!"

Lao Tzu

marți, 19 martie 2013

BUCATARIA MAGICA

ARTA DE A IUBI DE DON MIGUEL RUIZ
BUCATARIA MAGICA

(pag 105-110) Imaginati-va ca aveti acasa o bucatarie magica, in care puteti obtine pe loc orice fel de mancaruri, din orice colt al lumii, in orice cantitati. Cu o asemenea bucatarie nu mai aveti cum sa va faceti griji legate de mancare; orice doriti apare instantaneu pe masa. Evident, sunteti foarte generos cu mancarea dumneavoastra, pe care o daruiti neconditionat altor persoane, fara a astepta nimic din partea lor. Oricine intra in casa dumneavoastra este invitat la masa, din simpla placere de a impartasi alimente. In acest fel, casa dumneavoastra este intotdeauna plina cu oameni care vin sa manance in bucataria dumneavoastra magica.
Intr-o zi, cineva bate la usa. Este o persoana de sex opus, care a adus o pizza. Ea vi se adreseaza : “Hei, vezi aceasta pizza? Am sa-ti dau tie aceasta pizza daca ma lasi sa-ti controlez viata, daca accepti sa faci tot ce voi spune eu. Nu o sa-ti mai fie niciodata foame, caci eu voi aduce pizza in fiecare zi. Tot ce ai de facut este sa te porti frumos cu mine.”
Va puteti imagina reactia dumneavoastra? In bucataria dumneavoastra puteti obtine pe loc aceeasi pizza, ba chiar una mai buna. Iar aceasta persoana vine si va ofera hrana, daca acceptati sa faceti tot ce spune ea. Probabil ca o sa radeti si o sa-i spuneti: “NU, multumesc! Nu am nevoie de mancarea ta. Am suficienta mancare. Poti intra in casa mea si poti manca orice doresti, iar eu nu am sa-ti cer nimic in schimb. Nu voi face insa niciodata ceea ce doresti tu sa fac. Nimeni nu ma poate manipula cu ceva de mancare.”
Acum imaginati-va exact opusul situatiei de mai sus. Au trecut cateva saptamani de cand nu ati mancat. Sunteti foarte flamand si nu aveti niciun ban pentru a va cumpara de mancare. Aceeasi persoana vine la dumneavoastra cu o pizza si va spune: “Hei, ti-am adus de mancare. Singura conditie ca sa primesti aceasta pizza este sa faci ce spune eu.”Pizza miroase foarte apetisant, iar foamea dumneavoastra este maxima. Va decideti sa acceptati hrana si sa faceti ce spune persoana respectiva. Dupa ce mancati, ea va spune: “Daca vrei, iti mai aduc, dar va trebui sa faci tot timpul ceea ce iti cer eu.”
Acum aveti de mancare, dar s-ar putea ca maine sa nu mai aveti, asa ca acceptati sa faceti tot ce vi se cere. Deveniti astfel un sclav din cauza mancarii, pentru ca aveti nevoie de hrana. Dupa o vreme incepeti totusi sa aveti indoieli: “Ce m-as face eu fara pizza mea? Nu as mai putea trai fara aceasta pizza. Ce se va intampla daca partenerul meu va da altuia aceasta pizza, pizza mea?”
Imaginati-va acum ca in loc de hrana, avem de-a face cu iubirea. Sa spunem ca in inima dumneavoastra exista foarte multa iubire. Nu numai ca va iubiti pe dumneavoastra, dar iubiti intreaga lume. O iubiti atat de mult incat nu mai aveti practic nevoie de iubirea altcuiva. O raspanditi neconditionat asupra celor din jur, fara sa puneti conditii. Sunteti un milionar al iubirii, iar cineva va bate la usa si va spune: “Hei, ti-am adus niste iubire. Poti avea iubirea mea, dar numai daca vei face ceea ce iti voi spune eu”.
Daca sunteti deja plin de iubire, care va fi reactia dumneavoastra? Probabil veti rade si ii veti raspunde: “Multumesc, dar nu am nevoie de iubirea ta. Inima mea e plina deja de iubire, chiar mai mare si mai multa decat a ta, iar eu imi daruiesc iubirea neconditionat”.
Dar ce se intampla daca dumneavoastra tanjiti dupa iubire, daca inima dumneavoastra este complet goala, iar altcineva vine si va spune: “Vrei putina iubire? Uite, iti ofer eu niste iubire, dar numai daca accepti sa faci ceea ce-ti spun eu”? Daca tanjiti cu adevarat dupa iubire, si daca apucati sa gustati putin din iubirea altuia, atunci veti fi dispus sa faceti orice pentru acea iubire. Unii oameni sunt atat de goi incat sunt dispusi sa-si vanda chiar sufletul pentru putina atentie.
Inima omului este la fel ca bucataria magica din metafora de la inceput. Daca va veti deschide inima, veti avea la dispozitie intreaga iubire de care aveti nevoie. Nu are nici un sens sa colindati intreaga lume cersind dupa iubirea altora: “Va rog, vrea cineva sa ma iubeasca si pe mine? Va implor, ma simt atat de singur. NU sunt suficient de bun pentru a fi iubit. simt nevoia sa ma iubeasca cineva, ca sa imi dovedesc ca sunt vrednic de a fi iubit”. Iubirea exista deja in interiorul fiecaruia dintre noi, dar noi nu o vedem.
Nu vedeti ce drama creeaza oamenii atunci cand sunt convinsi ca nu dispun de iubire? Tanjesc atat de mult dupa putina iubire incat atunci cand apuca sa guste putin din iubirea altcuiva, ei devin dependenti, creandu-si astfel o nevoie uriasa. Devin obsedati de iubire. Atunci se produce marea drama: “Ce-o sa ma fac daca el/ea ma va parasi? Cum am sa pot trai fara el/ea?” Ei nu pot trai fara furnizorul de droguri, fara doza lor zilnica. Fiind atat de infometati, ei sunt dispusi sa ii lase pe altii sa le controleze viata numai pentru acea doza minuscula. Accepta ce le spun ceilalti sa faca si sa nu faca, cum sa se imbrace si cum sa nu se imbrace, cum sa se comporte si cum sa nu se comporte, ce sa creada si ce sa nu creada. “Te voi iubi daca o sa te comporti in acest fel. Te voi iubi daca ma vei lasa sa iti controlez viata. Te voi iubi numai daca vei fi bun cu mine. In caz contrar, poti sa-ti iei adio de la iubirea mea”.
Drama oamenilor este ca ei nu stiu ca in inima lor exista o bucatarie magica. Toata aceasta suferinta a inceput cu mult itmp in urma, cand noi ne-am inchis inima si am uitat de iubirea ce exista in ea.(…)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...