Credincioşi
 sau necredincioşi, noi avem existenţa noastră în Dumnezeu şi Dumnezeu 
trăieşte în noi. Diferenţa este că unii sunt conştienţi, iar alţii nu. 
Necredinciosul nu încetează să acumuleze în el bariere până în punctul 
în care nu mai simte nimic, şi cum ceea ce nu simţim, nu există, el 
ajunge să spună: „Dumnezeu nu există.” Ceea ce este absolut adevărat: în
 aceste condiţii El nu există. În timp ce, pentru acela care crede în 
El, Dumnezeu există. Numai că, de cele mai multe ori, această credinţă 
nu este încă complet conştientă.
Pentru
 ca ea să devină, el trebuie să ajungă să simtă că Dumnezeu trăieşte în 
sinea sa şi că el trăieşte în Dumnezeu, până când formează cu El o 
unitate absolut nedisociabilă. În acel moment, nimic nu îl mai poate 
face să se îndoiască, căci el trăieşte viaţa divină fară încetare, el se
 află în ea, este străbătut de ea.
Depinde
 de om ca fiinţele şi lucrurile să existe sau nu pentru el. Cineva este 
pe cale să adoarmă: chiar dacă toate comorile lumii sunt îngrămădite în 
jurul lui, din moment ce doarme, el nu este conştient de acest lucru, şi
 este ca şi cum nu ar avea nimic. Putem spune că majoritatea oamenilor 
zac astfel în somnul inconştienţei. Iniţiaţii, care sunt fiinţe cu 
adevărat conştiente, văd splendorile care îi înconjoară şi sunt 
fermecaţi; ceilalţi au aceleaşi bogăţii în jurul lor şi în ei înşişi, 
dar nu îşi dau seama. Totul depinde deci de starea de conştiinţă. Când 
suntem treji, anumite lucruri devin o realitate; apoi, ele se şterg când
 adormim. La fel se întâmplă şi în privinţa lui Dumnezeu: acela care 
este adormit nu îl simte şi concluzionează că El nu există. Această 
imagine a somnului este foarte instructivă.
Cercetătorii
 care au studiat problema somnului, au descoperit că însumează mai multe
 paliere. în acelaşi fel, în planul psihic şi în planul spiritual, 
există mai multe nivele de somn sau de veghe, adică mai multe nivele de 
conştiinţă. Sarcina noastră constă în a ne trezi. în tradiţia creştină, 
se spune că noi trebuie să ne naştem din nou. De ce să ne naştem din 
nou? Este termenul folosit de Iisus în discuţia avută cu Nicodim: „De nu se va naşte cineva de sus, nu va putea să vadă împărăţia lui Dumnezeu.” Dar
 în realitate, noua naştere, ca şi trezirea, este un proces continuu: 
fiecare progres pe calea luminii şi al adevărului este o nouă naştere, o
 nouă trezire. A fi treaz. Aceasta este semnificaţia numelui lui 
„Budha”: Cel care s-a trezit.
Oricare
 ar fi eforturile teologilor sau ale filosofilor pentru a demonstra 
existenţa lui Dumnezeu, chiar dacă aceste argumente sunt interesante, în
 realitate, demonstraţia este imposibilă. Putem spune cu precizie 
necredinciosului că cea mai bună dovadă a existenţei lui Dumnezeu este 
existenţa sa şi cea a lumii care îl înconjoară, dar şi în acest caz, vor
 exista tot felul de oameni foarte savanţi care vă vor răspunde că omul,
 ca şi universul, este rodul întâmplării. Există deci un zeu, un creator
 care se numeşte întâmplarea! Ei bine, să fie ei mândri de această 
descoperire! Adevărul este că ei dorm! Şi fiindcă dorm, nu pot aprecia 
bogăţiile şi splendorile care îi înconjoară; dar există un lucru mult 
mai rău, ei nu văd ceea ce posedă: harurile, talentul, capacităţile, 
puterile care reprezintă manifestarea Divinităţii în ei. Somnul este o 
formă de orbire: ochii, ochii spirituali sunt închişi.
   Nevoile superioare care se manifestă în om sunt expresia Divinităţii:
 oamenii atestă existenţa lui Dumnezeu prin aspiraţiile lor înalte, cât 
şi prin activităţile lor binefăcătoare pentru ceilalţi. Pe măsură ce 
conştiinţa lor se lărgeşte, percepţii de un alt ordin vin să îi 
viziteze, ca şi cum ar fi fost o altă viaţă, aceea a acestei Fiinţe 
Sublime care pătrunde în ei înşişi, iar ei sunt din ce în ce mai mult 
locuiţi de prezenţa sa. Intensificând această prezenţă, ei se confundă 
încet- încet cu ea până când devin într-o bună zi asemănători 
Divinităţii.
Cea mai bună dovadă a existenţei lui Dumnezeu o găsim în noi. Fiindcă în noi Creatorul
 şi-a presărat semințele; iar predestinarea unei semințe este aceea de a
 încolți, de a crește până va deveni un arbore. Amintiți-vă pilda 
grăuntelui de muștar. Trebuie să știți că toți sunteți niște semințe, 
adică divinități în creștere, și că prin lucrarea voastră, prin 
manifestările superioare ale existenței voastre, veți deveni cu adevărat
 niște divinități. Altminteri veți rămâne niște semințe sau în cel mai 
bun caz niște rădăcini, dar nicidecum ramuri, frunze, flori și cu atât 
mai puțin fructe.” 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu