Este
 o greşeală să credeţi că, prin discuţii, prin confruntări şi 
controverse, gândul se dezvoltă. Ceva se dezvoltă şi în acest caz, dar 
nu este vorba despre gândirea pură. De aceea, meditaţia este un 
exerciţiu atât de greu pentru majoritatea oamenilor: căci, ei nu ştiu 
ceea ce este în realitate gândirea şi nici nu se pricep cum să o 
folosească. Ei îşi închipuie că pot intra oricum în lumea tăcerii, fără 
nici o pregătire prealabilă, cu o zornăitoare ce va tulbura, de fapt, 
liniştea. Aşa se şi întâmplă, căci gândul lor, prost stăpânit, tulbură 
liniştea: el oscilează la dreapta sau la stânga, tulburând tot ceea ce 
întâlneşte în cale.
Regiunea
 adevăratei gândiri este planul cauzal, adică mentalul superior; cu cât 
gândul coboară şi se îndepărtează de aceste înălţimi, cu atât el este 
obstrucţionat şi deformat. Ori, ca să poată face faţă tuturor 
problemelor vieţii zilnice cu care se confruntă, gândirea omenească este
 obligată să coboare şi să se îmbrace cu haine groase; sub acoperirea 
acestora, ea devine, cu siguranţă, de nerecunoscut şi slăbeşte văzând cu
 ochii. Gândirea este atotputernică numai în înalt; imediat ce ea 
coboară în regiunile intelectului (planul mental interior) şi ale inimii
 (planul astral), ea se acoperă de impurităţi, pierzându-şi puritatea, 
adică aproape întreaga ei forţă de acţiune. Dacă vreţi ca gândirea 
voastră să-şi regăsească adevărata putere, ca să meditaţi, ca să vă 
legaţi de Cer, trebuie să urcaţi până în planul cauzal, unde domneşte 
liniştea absolută.
Observându-vă
 cu atenţie, veţi constata că, urcând pe piscurile munţilor spirituali, 
vă veţi simţi din ce în ce mai uşuraţi; ordinea divină se restabileşte 
în voi şi veţi simţi imediat, ca şi cum toate celulele organismului 
vostru s-ar armoniza. In această linişte, armonie, gândirea liberă îşi 
ia avânt, zboară în spaţiu, se aruncă în oceanul luminii. Nimic nu-i 
poate împiedica zborul, căci ea are aripi puternice. Dimpotrivă, cu cât 
veţi coborî la şes, vorbind în sens spiritual, cu atât mai mult zgomotul
 se va instala, în gândurile şi sentimentele voastre, iar dacă veţi 
încerca să vă concentraţi asupra Creatorului, a Mamei Divine, nu o veţi 
putea face. Este ca şi cum aţi fi atacaţi de o haită de lupi, luptând să
 scăpaţi de colţii lor, dar, adesea, acest lucru este în zadar. Ah, da, 
voi spuneţi că meditaţi, dar numai bunul Dumnezeu ştie ce este în mintea
 voastră când rămâneţi în linişte; cine poate şti dacă v-aţi dirijat 
gândurile spre planurile superioare!... Care sînt subiectele, imaginile 
şi amintirile asupra cărora v-aţi oprit? Mereu, asupra a ceea ce este 
pământesc: cum aţi mâncat, ce aţi băut, cum v-aţi certat sau 
îmbrăţişat... Din cauza acestei gălăgii, nu aţi reuşit, nici măcar 
pentru câteva minute, să vă concentraţi gândul până în regiunile 
sufletului şi spiritului.
Atât
 timp cât veţi rămâne în planurile astrale şi mental inferioare, veţi fi
 tensionaţi, agitaţi, nu veţi găsi niciodată liniştea necesară unei 
activităţi spirituale. Natura gândurilor şi a sentimentelor obişnuite 
produce aceste efecte şi este perfect normal. Trebuie să cunoaştem bine 
natura fiecărui lucru. Aşa cum chimiştii studiază natura şi 
proprietăţile elementelor fizice, tot aşa trebuie să studiaţi şi voi 
natura şi proprietăţile elementelor psihice. Tensiunea, excitarea, 
dezordinea se află tocmai în natura gândurilor şi sentimentelor 
interesate, egoiste. Oricâte eforturi veţi face ca să meditaţi, nu veţi 
reuşi atât timp cât nu vă veţi strădui să introduceţi liniştea în voi.
A
 gândi înseamnă, înainte de toate, să fii în stare să te descotoroseşti 
de preocupările zilnice, ca să te poţi concentra, într-o manieră 
dezinteresată, asupra unui subiect filozofic, spiritual. Gândul trebuie 
să ne ajute să progresăm pe calea înţelegerii fiinţei omeneşti, a 
universului, a lui Dumnezeu-însuşi. Iar această înţelegere nu se obţine 
prin lectura unor cărţi sau prin conversaţii. Numai în linişte, ştiinţa 
imemorială ce zace în cele mai ascunse cotloane ale fiinţei noastre va 
pătrunde, încet-încet, în conştiinţă. Omul, microcosmosul, reflectare a 
macrocosmosului, este depozitarul memoriei întregii lumi. în el zac 
arhivele universului, ce sînt reprezentate în Arborele sefirotic prin 
sefirotul Daath, ştiinţa. Daath este materia originală, primordială, 
asupra căreia, la începutul lumii, Dumnezeu şi-a dirijat suflul dându-i 
viaţă. Materia este capabilă să conţină memoria, tocmai datorită 
faptului că ea este substanţa Creaţiei. Iar spiritul trezeşte această 
memorie, mângâind materia, aşa cum adierea vântului produce mişcarea 
norilor. Liniştea pregăteşte în noi condiţiile trezirii acestei memorii 
originare.
Un
 instructor ne poate da sfaturi pentru evoluţia noastră, ne poate 
destăinui un lucru extrem de util: binefacerile liniştii. Deci, trebuie 
să ne obişnuim să îndrăgim concentrarea, meditaţia. Mai întâi, câteva 
minute, apoi, încet-încet vom prelungi această stare... până când vom 
intra, cu adevărat, în regiunile celeste unde vom lucra: vom atinge, vom
 mişca, vom deplasa materiale şi curenţi în întreg universul. Căci 
gândul care ne permite să înţelegem, ne va permite şi să acţionăm, el 
fiind mai mult decât o simplă capacitate cognitivă: el este cheia 
tuturor lucrurilor, bagheta magică, unealta atotputerniciei.
Deci,
 atunci când aţi reuşit să vă degajaţi gândul de tot ceea ce îl poate 
înlănţui, ţinându-1 sub control, în acel moment îl veţi putea orienta în
 regiunea unde vreţi să lucraţi: veţi regla, armoniza astfel particulele
 şi curenţii din voi şi din întreaga lume. Daţi ordine, vă concentraţi 
asupra unei idei sau a unei imagini, menţinând-o, iar aceasta va lucra, 
va găsi materiale noi şi le va ordona.
Vă
 dau un exemplu. Sunteţi într-o barcă, pe mare, şi vă amuzaţi agitând un
 băţ, circular, în valurile mişcătoare. Creaţi unde circulare şi la 
început există numai câteva frânturi de cercuri ce se formează... 
Continuaţi şi, încet-încet, veţi pune în mişcare bărci, apoi vase şi, în
 sfârşit, vapoare de mare tonaj. Să interpretăm această imagine. Prin 
gând, produceţi o mişcare armonioasă în oceanul eteric, iar aceste unde 
antrenează, puţin câte puţin, materiale, entităţi, inteligenţe, inimi...
 Nu mă credeţi? Atunci încercaţi... Da, aţi facut-o câte cinci minute, 
din când în când, şi evident că nu aţi obţinut nici un rezultat. Fiindcă
 nu aţi perseverat. Ce credeţi că puteţi face în cinci minute?
Dacă,
 în momentele noastre de întâlnire, vă veţi obişnui să trimiteţi mereu 
aceleaşigânduri luminoase în oceanul eteric - fraternitatea universală, 
împărăţia Domnului - într-o bună zi veţi antrena întreaga lume... 
încet-încet, toţi se vor trezi având aceleaşi idei. De altfel, acest 
lucru s-a produs: din ce în ce mai mulţi oameni vorbesc pe limba 
noastră, ne prezintă ideile.
Fericiţi
 vor fi aceia care au înţeles cât de necesar este să înveţe să 
părăsească regiunile inferioare ale gândurilor şi sentimentelor, 
apropiindu-se de Sursa divină, căci aici vor găsi elementele necesare 
unei adevărate activităţi, trăind o adevărată viaţă.
Străduiţi-vă
 să înaintaţi mereu în planul conştiinţei şi cercetaţi-vă 
posibilităţile. Cerul nu vă va părăsi niciodată, el vă va întinde o 
mână, vă va arăta drumul, vă va oferi noi posibilităţi de explorare, 
comori ale inspiraţiei. A venit vremea să treceţi la treabă, căci tot 
ceea ce aţi cucerit în spiritul şi în sufletul vostru, la nivelul 
conştiinţelor sau virtuţilor, le veţi duce cu voi, într-o bună zi, în 
cealaltă lume şi le veţi avea şi atunci când veţi reveni, într-o nouă 
reîncarnare. Aceia care nu muncesc ca să obţină calităţi spirituale vor 
pleca în lumea de dincolo cu mâinile goale; căci, o ştiţi deja, noi nu 
plecăm de pe pământ cu maşinile, cu fabricile, cu hainele sau cu 
bijuteriile care ne aparţin. Dacă nu am făcut nimic ca să adunăm bogăţii
 spirituale, vom pleca complet dezgoliţi, săraci, mizerabili, şi nu vom 
fi primiţi în Cer cu prea mare consideraţie. Da, forul vostru interior 
trebuie explorat, căci acolo veţi găsi elementele cele mai preţioase 
pentru împlinirea şi evoluţia voastră.
Această
 muncă nu o puteţi face decât în timpul meditaţiei, în linişte. Atunci 
când veţi reuşi să alungaţi gândurile şi sentimentele neplăcute, 
introducând în voi calmul, armonia, rămâneţi nemişcaţi şi încercaţi 
chiar să imobilizaţi gândul; nimic altceva nu trebuie să vă mai 
traverseze mintea, nici un alt gând sau imagine, ca şi cum timpul s-ar 
fi oprit. Numai conştiinţa voastră trebuie să fie acolo trează, 
vigilentă.
În
 realitate, ceea ce oprim sînt mişcările naturii inferioare, în timp ce 
natura superioară, dimpotrivă, începe să vibreze, să strălucească. Dar, 
această mişcare vibratorie este atât de intensă încât are aparenţa 
imobilităţii. Ştiu că nu puteţi înţelege ceea ce vă spun acum. Veţi 
înţelege ceva din punct de vedere intelectual, dar nu veţi putea 
înţelege cu adevărat decât atunci când veţi reuşi să faceţi voi înşivă 
această experienţă.
Eul
 superior aşteaptă ca să se exprime, înlocuind eul inferior. Dar, nu 
este prea uşor, căci eul inferior nu-şi părăseşte de bună voie 
teritoriul; el este mereu prezent, gesticulând, urlând, încercând să se 
impună. De aceea, Eul superior se manifestă atât de rar; el trebuie să 
aştepte ca eul inferior să obosească, cedându-i locul... Şi, când acest 
lucru se petrece, nu durează mult, căci eul inferior îşi revine rapid, 
este neobosit, şi îşi reia poziţia cu zgârieturi, cu muşcături şi 
sabotaje. Ce face Eul superior în acest timp? Rămâne inactiv? Ah nu, el 
nu îşi încetează activitatea, căci participă la lucrarea spiritului 
universal.
Dar
 omul, care nu se cunoaşte pe sine, nu ştie că, în măsura în care 
participă prin Eul său superior la viaţa divină, participă şi la 
lucrarea Divinităţii. El nu-şi poate da seama de ceea ce se întâmplă în 
sferele superioare ale fiinţei sale, căci nu are legături conştiente cu 
ele, şi tocmai asupra lor trebuie să lucreze.
Omul
 este locuit de Spiritul Divin, şi dacă el trebuie să se pună în slujba 
lui, nu înseamnă că trebuie să-1 întărească, căci Spiritul este deja 
puternic, şi nici să-1 purifice, căci el este o scânteie vie. Omul 
trebuie să-i netezească drumul, şi în acel moment Spiritul Divin îi va 
da lumina, pacea, iubirea Sa. Iată care ar trebui să fie munca voastră 
în timpul meditaţiei.
In
 timpul vieţii trebuie să învăţaţi cum să introduceţi în voi liniştea 
Eului superior. Când ştiţi că veţi avea de suportat o discuţie dificilă 
ce riscă să degenereze şi să vă agite prea mult, încercaţi să vă 
liniştiţi şi rugaţi-vă... In acel moment, vă veţi simţi detaşaţi şi la 
adăpost de intrigi şi meschinării, pentru că adevărata linişte nu 
asigură condiţiile care îi convin personalităţii, în linişte, 
personalitatea îşi pierde mijloacele de acţiune, este paralizată.
Invăţaţi
 să vă detaşaţi, lăsând loc liber naturii voastre divine, Eului vostru 
superior, spunându-i: "Iată, tot ceea ce am, îţi aparţine, foloseşte-te 
de mine, îţi stau la dispoziţie". Cineva se va întreba: "Dar la ce pot 
servi toate aceste lucruri?" Ei bine, trebuie să ştiţi că un adevărat 
spiritualist nu-şi pune niciodată o asemenea întrebare, căci punând-o 
demonstrezi că nu ai nici o fărâmă de intuiţie în privinţa adevăratei 
ştiinţe, adevăratei filosofii. Acela care se hotărăşte să i se dedice cu
 toată fiinţa sa, îi oferă principiului divin posibilitatea să lucreze, 
să se exprime prin intermediul său. De aceea, lisus spunea: "Tatăl meu 
munceşte şi eu muncesc odată cu El". lisus putea pronunţa aceste cuvinte
 pentru că a oferit tot ce avea Tatălui Ceresc; I-a cedat locul în 
propria-i fiinţă, deci el i se putea alătura în munca pe care acesta o 
făcea. El mai spunea: "Tatăl meu şi cu mine Una suntem", cuvinte ce au 
aceeaşi semnificaţie.
Dacă
 veţi ajunge să cedaţi primul loc din voi Eului superior, veţi participa
 deja la munca cosmică a lui Hristos, a lui Dumnezeu-însuşi. Da, este 
ceva misterios, o activitate ce se desfăşoară într-o altă sferă, deseori
 chiar fără ştirea noastră. Atunci când suntem absorbiţi de grijile 
zilnice, nu ştim ce face spiritul în noi. Dar, poate că într-o zi, când 
creierul nostru se va dezvolta suficient, veţi deveni conştienţi de 
această muncă a spiritului vostru în univers. Pe moment, este important 
să restabiliţi legătura cu el şi acest lucru ar trebui să fie singura 
noastră preocupare în timpul meditaţiilor: să-i calmăm pe locuitorii din
 noi şi, în linişte, să ne regăsim Eul superior care este Dumnezeu 
însuşi, în acelaşi fel în care participaţi la viaţa de familie, la viaţa
 socială, sau a ţării în care trăiţi, cu atât mai mult ar trebui să 
învăţaţi să participaţi la viaţa cosmică, în timpul rugăciunilor, a 
meditaţiilor, a cântecelor, ar trebui să ştiţi că puteţi participa la 
viaţa cosmică, dar cu condiţia să fiţi conştienţi de regulile care vă 
sînt date, ca să faceţi o lucrare spirituală cu ajutorul gândului.
De
 ce trebuie să vă imaginaţi că numai un cosmonaut sau o rachetă poate 
călători şi lucra în cosmos? Pământul călătoreşte, traversând Spaţiul 
eteric, antrenat de soare, iar noi ne găsim pe pământ ca într-o navă 
spaţială care-şi urmează drumul printre stele. Acest lucru ne transformă
 în cetăţeni cosmici capabili să participe, conştienţi, luminoşi, la 
viaţa universală. Este timpul să părăsim noţiunile limitate ce ne sînt 
transmise prin educaţie de către societate; trebuie să îmbrăţişăm 
concepte mai vaste, mai largi, mai măreţe: să participăm la lucrarea 
cosmică a luminii, conduşi de Hristos.
Dacă
 ne dăm osteneala să aprofundam fraza lui lisus: "Tatăl meu munceşte şi 
eu muncesc odată cu El", vom vedea că ni se deschid orizonturi 
nelimitate, în loc să faceţi acest lucru, voi îl lăsaţi pe lisus să 
muncească cu Tatăl său, ocupându-vă cu tot felul de prostii sau 
găinării. Veţi replica: "Dar există o asemenea distanţă între lisus şi 
noi! El este Hristos, este perfect, în timp ce noi... doar orgoliul 
nostru îşi imaginează că putem face aceeaşi muncă ca a lui..." Bine, 
gândiţi cum vreţi, dar lisus gândeşte altfel; el spune: "Fiţi perfecţi, 
precum Tatăl vostru Ceresc este", sau: "Acela care va îndeplini 
poruncile mele, va face aceleaşi fapte pe care le-am făcut şi eu, dar le
 va face cu mult mai mari". De aceea, eu vă spun: creştinii sunt nişte 
leneşi. Ei îi lasă pe toţi să creadă că nu pot face singuri, din cauza 
umilinţei, cea mai bună lucrare adresată oamenilor; aceea de a participa
 la munca Domnului. Ah nu, deloc, nu este umilinţă, ci lene! Creştinii 
sînt mult mai aproape de mentalitatea mulţimii mediocre decât de 
spiritul lui Hristos şi al marilor Maeştri.
Da,
 asemenea lui lisus, Iniţiaţii care au conştiinţa trează participă fără 
încetare la lucrarea Domnului. Şi, dacă voi veţi dori să participaţi la 
această lucrare, vă voi oferi o nouă metodă. Rămâneţi, la început, un 
timp mai îndelungat nemişcaţi, şi în liniştea ce s-a instalat, începeţi 
să vă înălţaţi, prin gând, imaginându-vă că vă părăsiţi, încet-încet, 
corpul fizic, ieşind prin acea deschizătură ce se află în creştetul 
capului. Veţi traversa corpurile cauzal, budic, atmic şi, odată ajunşi 
aici, vă veţi lega cu Sufletul Universal, participând la lucrarea sa, în
 toate regiunile lumii, în acelaşi timp. Poate că voi nu veţi fi 
conştienţi de ceea ce faceţi în acele momente, dar spiritul vostru ştie 
foarte bine ceea ce face.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu