"Daca vrei sa trezesti intreaga omenire, atunci trezeste-te tu pe de-a-ntregul; daca vrei sa elimini suferinta din lume, atunci elimina tot ce este intunecat si negativ in tine.
Cu adevarat, cel mai mare dar pe care il ai de oferit este propria ta transformare!"

Lao Tzu

miercuri, 21 decembrie 2011

Ce sa facem pentru a ne schimba?

Ne ramane totusi o mare intrebare: Eu trebuie sa fac ceva pentru a ma schimba?Am o mare surpriza pentru voi, am o veste buna sa va dau! Nu trebuie sa faceti nimic. Cu cat faceti mai mult, cu atat mai rau devine totul.Tot ce trebuie sa faceti, este sa intelegeti.
Ganditi-va la o persoana cu care locuiti sau cu care lucrati, pe care nu o agreati, care face sa incolteasca in voi sentimente negative. Hai sa va ajut sa intelegeti ce se petrece. Primul lucru pe care trebuie sa-l intelegeti este ca sentimentul negativ este in voi. Voi sunteti responsabili pentru sentimentul negativ, nu cealalta persoana. Altcineva in locul vostru ar fi perfect netulburat si echilibrat in prezenta acelei persoane; n-ar fi afectat deloc. Voi sunteti. 

Acum intelegeti un alt lucru, acela ca voi emiteti o pretentie. Voi asteptati ceva de la aceasta persoana. Puteti sa constientizati acest lucru? Apoi, spuneti-i acelei persoane: Eu nu am niciun drept sa-ti cer ceva.” Spunand asta, veti renunta la asteptari. “Eu nu am niciun drept sa-ti cer ceva. O, ma voi proteja pe mine insumi de consecintele actiunilor tale, ale dispozitiilor tale sau de orice-dar, in acelasi timp, tu iti poti vedea de drum si poti fi orice doresti sa fii. Eu nu am niciun drept sa-ti cer ceva.”

Vedeti ce se intampla cand faceti asta. Daca aveti vreo retinere in a spune aceste cuvinte, vai, cat de multe veti descoperi despre acel “mine” al vostru. Lasati sa iasa la iveala dictatorul din voi, lasati tiranul sa-si arate chipul. Credeati ca sunteti niste mielusei, nu-i asa? Dar eu sunt un tiran si tu esti un tiran.

Parte a trezirii este sa-ti traiesti viata asa cum crezi ca este potrivit. Si intelege: Acesta nu este egoism. Lucrul egoist este sa ceri ca altii sa-si traiasca viata asa cum crezi tu ca este potrivit.


Egoismul se ascunde in pretentia ca altii sa-si traiasca viata in asa fel incat sa se potriveasca cu gusturile voastre, sau cu mandria voastra, sau cu profitul vostru sau cu placerile voastre. Asta inseamna egoism cu adevarat. 

Asa ca, ma voi proteja. Nu ma voi simti obligat sa fiu cu tine; nu ma voi simti obligat sa-ti spun da.Daca imi va placea compania ta, ma voi bucura de ea fara sa ma cramponez.Dar nu te voi mai evita din cauza eventualelor sentimente negative pe care mi le provoci. Tu nu mai ai acea putere.

Asadar, ar fi bine sa incepi sa fii constient de conditia ta actuala, oricare ar fi ea. Inceteaza sa mai fii un dictator. Inceteaza sa te mai fortezi sa mergi intr-o anumita directie
.Atunci, intr-o zi,vei intelege ca numai si numai prin constienta ai obtinut deja lucrul catre care tindeai.

Anthony de Mello, "Constienta. Capcanele si sansele realitatii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...