"Poţi
începe acum de la zero şi să alegi fiinţa care vrei să fii. Omul este
eliberat sau limitat în virtutea stării minţii în care persistă. Dacă
persişti în ea, îţi voi spune: Ei bine, persistă în ea însă te avertizez
că nimănui nu îi pasă de asta şi este o realitate crudă când omul îşi
dă seama că nimănui nu îi pasă de asta, decât lui însuşi. Aşa că ne
trezim plângând în speranţa că şi alţii vor plânge cu noi.Şi ce şoc
îngrozitor avem când vine ziua şi ne dăm seama că nimănui nu i-a păsat
într-adevăr. Oamenii ne-au compătimit temporar însă nu le-a păsat
într-adevăr.
Când conştientizăm acest lucru, ieşim din acea
stare şi ne asumăm ceea ce ne-a dăruit Tatăl încă dinainte de a fi
creată această lume. Permite-mi să îţi arăt acest dar. Probabil că ai
citit Tatăl nostru zilnic dar l-ai citit că pe o traducere a unei
traduceri care nu revelează nimic. Vei găsi adevărata traducere a
rugăciunii
în lucrarea lui Farrar Fenton unde rugăciunea a fost tradusă ca în
original; în original rugăciunea este scrisă la imperativ, diateza
pasivă şi se aseamănă unei porunci, un lucru care trebuie făcut
numaidecât şi continuu. Aşa că acum te poţi uita la universul tău ca la
un sistem interconectat în care se
întâmplă orice.
Nu
există să devii un lucru anume; toate lucrurile se întâmplă, după cum
este scris în acest mod: „Facă-se voia Ta. Împărăţia ta să fie
restabilită.” Este singurul mod în care poţi exprima acest lucru şi
numai cu condiţia să îl exprimi la imperativ, diateza pasivă. Dar în
limba latină din care s-a făcut traducerea, nu există nici un timp
verbal care să exprime o acţiune neterminată la imperativ, diateza
pasivă. Aşa că avem traducerea pe care o avem însă care nu revelează
intenţia misterului. Dacă îţi dai seama de faptul că toate lucrurile
există acum, îţi dai seama că nu este nevoie să devii ci doar să alegi
starea în care vrei să fii. A fi în acea stare pare o devenire însă este
deja o realitate existentă. Accesarea acelei stări pare că o dezvoltă
ca pe un proces însă starea este deja disponibilă şi pregătită să fie
accesată. Aşadar, poţi alege fiinţa care vrei să fii, diferită de ceea
ce exprimi tu acum şi să începi schimbarea trăirii „Eu-lui”.
Cum
voi şti că am schimbat trăirea „Eu-lui?” Voi şti acest lucru prin a
începe să observ obiectiv reacţiile mele la realitatea vieţii atunci
când cred că m-am identificat cu alegerea stării mele. Dacă eu presupun
că sunt deja omul care am vrut să fiu, să îmi observ atunci reacţiile.
Dacă reacţiile sunt aceleaşi cum
erau şi înainte, nu m-am
identificat cu nicio alegere, pentru că reacţiile mele sunt automate şi
dacă eu mă schimb, atunci şi reacţiile mele la realitatea vieţii se
schimbă de la sine. Aşadar, schimbarea trăirii „Eu-lui” are ca rezultat o
schimbare de reacţie, iar schimbarea reacţiei este o schimbare a
mediului înconjurător şi a atitudinii faţă de viaţă. Însă te avertizez
acum. O schimbare temporară a stării nu este o transformare; nu este o
schimbare reală a conştiinţei. Deoarece atunci când îmi schimb starea
temporar ea poate fi înlocuită repede de o altă stare opusă.
Când
afirm că m-am schimbat, starea de bază, starea de conştiinţă, acest
lucru înseamnă să fiu ceea ce momentul a negat, ceea ce raţiunea a negat
şi să rămân în starea respectivă destul de mult timp pentru a o
permanentiza. Astfel încât toată energia mea să fie o curgere din starea
respectivă. Nu mă mai gândesc la acea stare. Gândesc din acea stare.
Aşa că ori de câte ori, o stare devine atât de stabilă încât se
permanentizează, eliminând celelalte stări, atunci ea devine definitorie
pentru caracterul meu şi este o transformare şi o schimbare de
conştiinţă reală. Ori de câte ori ajung la acea stare de stabilitate,
îmi observ lumea care se modelează în armonie cu această schimbare
interioară. Şi vor apărea oameni în lumea mea, oameni care vor veni să
ajute şi ei vor crede că ei ajuta şi sunt iniţiatorii dorinţei de a
ajuta. Însă ei îşi joacă doar rolul. Ei trebuie să facă ce fac pentru că
eu am făcut ceea ce am făcut. M-am mutat dintr-o stare în alta. Mi-am
schimbat relaţia cu lumea din jur şi această schimbare a relaţiei a
creat o schimbare în comportamentul meu cu privire la lume.Şi ei trebuie
să se comporte diferit faţă de mine.
Pentru a schimba „Eu-l”
începe cu dorinţa. Pentru că schimbarea începe cu dorinţa. Dorinţa este
cauza acţiunii pentru că trebuie să îţi doreşti să fii altcineva decât
cel care eşti acum. Avem eşecuri pentru că nu ne îndrăgostim destul de
mult de un ideal. Nu suntem, aş putea spune, destul de mişcaţi ca să
vrem să fim alţii decât ceea ce suntem. Dacă aş putea să te fac să fii
total îndrăgostit de o stare până în punctul în care ar deveni obsesie,
aş putea spune cu siguranţă că ai materializa acea stare în viitorul
apropiat. Şi motivul pentru care avem insuccese se datoreaza faptului că
nu suntem destul de „flămânzi” să ne dorim într-adevăr o schimbare. Şi
asta datorită faptului că, fie nu cunoaştem legea, fie nu avem dorinţa
sau “foamea” de a produce într-adevăr o schimbare. Schimbarea trăirii
lui „Eu” atrage după sine schimbarea reacţiei şi schimbarea reacţiei are
ca rezultat o schimbare a lumii în care trăim. Dacă ţie îţi place lumea
în care trăieşti şi te complaci în ea, încă nu ai pornit pe calea
misterelor, pentru că beatitudinea se revelează numai cuiva care nu se
complace într-o stare de lucruri dată, după cum se spune, „Binecuvântaţi
sunt cei săraci cu duhul”. Trebuie să fii sărac cu duhul, nu să te
complaci sau să fii satisfăcut.
Omul care crede că din motive
legate de naştere, religie, se simte destul de bine aşa şi este
satisfăcut, nu caută adevărul şi se complace; el nu este sărac cu duhul;
este foarte bogat cu duhul. Pentru că dacă te-aş provoca, să te simţi
nesatisfăcut de sine, atunci ai recunoaşte acel sine şi ţi-ai dori o
schimbare. Singurul domeniu de studiu al omului este în el însuşi şi cu
sine însuşi. Lucrezi cu tine însuţi, nu cu altcineva. În ziua în care te
schimbi pe tine, îţi schimbi şi lumea în care trăieşti.
Nu
forţez pe nimeni să creadă în ceea ce vă spun, pentru că dacă mâine
seară nu veniţi înfometaţi după cunoaştere, nu veţi trage foloase de pe
urma ei. Deci voi trebuie să aveţi un scop în viaţă iar mâine seară vă
vom demonstra importanţa definirii dorinţei. Există unele şcoli care va
învăţa să ucideţi dorinţa; noi vă învăţăm să vă întăriţi dorinţa şi vă
vom arăta motivaţia unei asemenea învăţături, vă vom arăta ce spune
Scriptura despre dorinţa.
Ori de câte ori vă exersaţi
imaginaţia şi o faceţi cu dragoste în numele altuia, mediaţi între
Dumnezeu şi om. Ceea ce avem de făcut este doar să ne aşezăm liniştiţi
şi să îl imităm pe Tatăl. Căci El a creat lumea în fiinţare prin a fi
lucrul pe care l-a chemat în fiinţare. Aşadar ne aşezăm şi ascultăm ca
şi cum am auzi pe cineva care ne felicită pentru ceea ce am găsit.
Ascultăm ca şi cum am auzit, ne uităm ca şi cum am văzut şi încercăm în
această manieră sa ne punem exact în postura rugăciunii împlinite; apoi
aşteptăm în tăcere aproximativ două minute. Vă asigur că în ziua în care
sunteţi foarte liniştiţi în minte şi deveniţi într-adevăr atenţi, veţi
percepe ceea ce auziţi în interiorul vostru că şi cum este rostit din
afară."Neville
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu