"Daca vrei sa trezesti intreaga omenire, atunci trezeste-te tu pe de-a-ntregul; daca vrei sa elimini suferinta din lume, atunci elimina tot ce este intunecat si negativ in tine.
Cu adevarat, cel mai mare dar pe care il ai de oferit este propria ta transformare!"

Lao Tzu

marți, 5 august 2014

10 Lucruri La Care Sa Renunti Acum!

Sumar: În acest articol o să-ți prezint 10 lucruri la care să renunți, pentru că nu te fac fericit și pentru că îmi doresc din tot sufletul să duci cea mai bună viață posibilă. În călătoria mea prin viață am observat multe lucruri care-mi dăunează și pe rând am început să renunț la ele, așadar vreau să-ți prezint doar 10 din cele mai întâlnite lucruri care nu îți permit să experimentezi viața la cel mai frumos nivel, care nu-ți permit să te bucuri cu adevărat, care nu te lasă să trăiești așa cum meriți: în cel mai frumos mod posibil. Cele 10 lucruri la care să renunți acum sunt: 

1. Părerea altor persoane despre tine 

Probabil cel mai puternic element care ne domină viața: părerea altor persoane despre noi. Mulți oameni ajungând chiar la o vârstă mult peste 50, 60 de ani, nu reușesc să scape de această problemă: oare ce cred ceilalți despre mine. De ce să renunți: pentru că nu te lasă să te exprimi așa cum ești tu, nu te lasă să creezi așa cum ești tu, nu te lasă să spui ce simți tu, și cred că ești de acord cu mine când spun că tu ești unic, diferit, frumos, minunat și modul în care te exprimi în lume nu ar trebui să fie blocat, alterat de părerea altor persoane despre tine. Cum sa renunți: adevărul este că nu poți renunța definitiv, sau cel puțin eu nu am reușit, iar dacă reușesc o să te anunț. Ideea este să-ți pese mai mult de părerea ta decât de părerea altor persoane și să realizezi că ideile netransformate în obiecte fizice, cuvintele nespuse, se vor transforma, într-un final, în regrete. Sunt sigur că vrei să duci o viață plină de bucurie și autenticitate, ci nu una plină de regrete și falsitate, din dorința de a mulțumi pe toată lumea. După cum bine știi, rețeta succesului nu o știe nimeni, dar rețeta eșecului este una clară: să încerci să îi mulțumești pe toți.

 2. Dorința de a vrea totul rapid 


Observ un fenomen care ne spune că ar fi indicat să facem totul mai repede: bani mai rapizi, relații mai rapide, cărți citite mai rapid, însă stau și mă întreb în tăcerea care mă inspiră să scriu: oare spre ce ne grăbim? Ce s-ar întâmpla oare dacă din când în când ne-am opri și am medita? Ne-am asculta respirația, bătăile inimii și ne-am concentra atenția asupra senzațiile trupului în care ne ascundem de atât de mult timp. Îți spun, dacă încerci, s-ar putea să realizezi că de fapt răspunsul nu este mai rapid sau mai mult ci mai puțin, mai încet, mai calm și mai calculat. De ce să renunți: pentru că o viață pe grabă nu pare a fi o viață frumoasă. O viața unde tot timpul îți dorești mai rapid lucruri, nu pare o aventură care merită trăită. Pentru că viața nu înseamnă să ajungem în punctul x cât mai repede, ci… să ne bucurăm de călătorie! Cum să renunți: meditează. Citește în liniște, fără grabă. Scrie ușor și simte cum degetele tale apasă tastele care transformă pe ecranul tău din cuvinte, în propoziții și în fraze care într-o zi s-ar putea să schimbe lumea. Trăiește-ți viața în cel mai frumos mod posibil, fiind conștient și calm, fără să te grăbești spre următoare destinație, pentru că o să pierzi de fapt cel mai important element din ecuație: călătoria. 

 

3. Nevoia de iubire 


Înainte să te alarmezi, vreau să-mi acorzi puțină atenție. Iubire și nevoie sunt două cuvinte care se transformă într-un oximoron. Nu pot exista împreună, la fel cum nici două persoane care simt aceste două trăiri nu pot să coexiste. De ce să renunți? Pentru că există o mare diferență între a avea nevoie (se traduce prin nu pot să trăiesc fără și sunt dependent de) și a vrea (ar fi frumos, nu vreau neapărat, doar că simt că am multe de împărtăși și oferit, așa că o să fiu liniștit și în drumul meu prin viața o să întâlnesc persoana potrivită care să se bucure cu adevărat de tot ceea ce pot să îi ofer mai bun, fără să vreau ceva în schimb). Sper că acum vrei iubire și că te-ai prins de ce este indicat să renunți la a avea nevoie de iubire. Cum să renunți: Amintindu-ți de punctul de mai sus și realizând că iubirea sinceră, așa cum Thoreau spunea, făcând referire la fericire, este precum un fluture, pe care dacă-l alergi, o să fugă și o să te obosească, dar dacă începi să te dezvolți, sa investești în tine, să faci lucrurile pe care le iubești cu adevărat, el se va așeza, calm, fără efort, pe umărul tău. Alege să iubești atunci când ești pregătit, nu atunci când te simți gol, incomplent, insuficient, pentru că nu există pe lumea asta o doză atât de mare de iubire care să acopere golurile pe care tu singur trebuie să le astupi, punând mâna pe lopată și reparând tot ceea ce poți repara. 

4. Nevoia de a fi în alt loc decât cel în care ești acum 


Printr-un cuvânt foarte simplu s-ar traduce prin: prezență. Bucuria vine din faptul că ești fericit cu momentul, locul, viața ta care se întâmplă chiar acum. Tristețea vine din imaginea pe care o ai tu in minte despre momentul prezent. De ce să renunți: pentru că vei avea la un moment dat în fața ochilor cea mai frumoasă bogăție vizuală și priveliște din lume, iar tu o să privești doar în mintea ta, o să-ți asculți gândurile și o să pierzi din vedere cel mai frumos moment, și singurul: momentul prezent și viața ta perfectă de acum. Cum să faci asta: să-ți observi constant mintea și să te întorci în prezent atunci când simți că deși ai în fața ochilor cea mai frumoasă persoană, mâncare, priveliște, tot îți dorești să te găsești în alt loc. Să meditezi și să mănânci conștient. Să trăiești viața reglând volumul pe nivelul: prezent. 

5. A te chinui acum pentru a te bucura mai târziu 


Lucrurile pe care le vorbim aici se încadrează la capitolul filosofii frumoase de viață, poate alege să trăiești viața cum îți dorești, doar că din proprie experiență am observat că dacă nu renunțam la lucrurile pe care le amintesc aici, nu m-aș fi putut bucura de viața așa cum fac acum. Observ o tendință societală în care amânăm atât de mult plăcerea încât ceea ce facem acum devine un chin pentru care ne spune în minte că merită și pentru care ne putem bucura mai târziu. Am căzut pradă acestei filosofii grăbite și metropolitane de viață, pentru că am crezut că trebuie să mă chinui pentru a mă bucura mai târziu. De ce să renunți: pentru că nu trebuie să te chinui acum, pentru a te bucura mai târziu. Poți să te bucuri acum, făcând ceea ce iubești cu adevărat, pentru a te bucura și mai tare mai târziu. Viața nu se trăiește doar după principiile pe care părinții, profesorii, televizorul încercă să le verse în minea noastră încă de când nici și știm să spunem “mama” ci se trăiește după principiile care îți aduc ție acum cele mai mari beneficii. Nu trebuie să te chinui, viața pe acest pământ nu reprezintă un chin prin care trebuie să trecem, munca pe care o faci nu trebuie să fie groaznică doar pentru că îți oferă la final de lună mâncare pe masă și adăpost. Consider și sunt multe persoane care pot fi luate drept exemplu care au reușit să facă ceea ce iubesc și să fie și de succes din punct de vedere social (bani, status, etc.) Cum să faci asta: easier said than done. Pentru că dacă ești într-un cerc vicios nu o să-ți fie foarte ușor să ieși. Dacă ești la un job pe care-l urăști acum dacă-ți spun fă ceea ce iubești o să-mi dai cu sfatul în cap. Pentru că tu singur trebuie să descoperi cum, iar eu îți spun că punctul de plecare este inteligența. Investește mai mult în intelectul tău, lasă-ți creierul să crească și apoi pune-l la muncă. O să fii surprins când o să descoperi cât de multe lucruri incredibile poate să producă al tău creier. Dacă ar fi să alegi între a fi bogat dar bolnav, sau sanatos dar sărac, ce ai alege? Vezi, sper că ți-ai dat seama. Nu trebuie să fii nici bolnav, nici sărac, poți alege să fii și bogat și sănătos și frumos și minunat și iubitor și tot. Nu trebuie să alegi din două lucruri, le poți alege pe amândouă. 

6. Relațiile bazate pe dependență 


Am scris un articol mare cât o carte de a lui Coelho despre relații și cum poți avea relații cu adevărat remarcabile și te invit să-l citești apăsând aici. Relațiile bazate pe dependeță pot fi definite ușor prin următorul exemplu: Ana stă într-o relație cu Marius pentru că acesta îi oferă o locuință, plimbări la mare și la munte, cadouri frumoase, dar din când în când o bate și o înșeală. Ana nu are încredere în ea. Nu are curajul să spună ce simte. Ana face un copil cu Marius. Marius o părăsește. Ana se transformă într-o victimă și realizează că și-a distrus viața prin alegerile pe care le-a făcut. De fapt, nu realizează asta niciodată, pentru că tot timpul o să dea vina pe exterior. Poate am dus puțin la extrem poveste pentru că știu care este una din fricile cele mai mari ale femeilor (și pentru că știu că unele fete se uită la telenovele sau dacă nu, au în mintea lor multe astfel de telenovele) și ți-am arătat ce înseamnă, într-un final, să stai într-o relație bazată pe dependență. De ce să renunți: pentru că sunt sigur că nu vrei să-ți bați joc de viața ta și sunt sigur că ai mai multă putere decât crezi. Pun pariu că sunt multe alte persoane care te-ar aprecia cu adevărat pentru ceea ce ești, nu așa cum face porcul de Marius. Cum să renunți: se spune că fake it till you make it. Așa și aici. Fake the confidence. Pur și simplu prefă-te că ai mult încredere în tine și pune piciorul în prag. Pleacă. Ia alegerea bună pentru tine. Pentru că este viața ta și ar fi indicat să o trăiești după principiile tale printre care sper că se găsește și elementul de… LIBERTATE! 

7. A te mai critica 


Am făcut asta mult timp și într-o zi am tras linie. De ce mă critic, m-am întrebat? Chiar sunt nebun? De ce mi-aș spune sunt urât, că nu pot să fac asta și că nu sunt în stare de nimic? Că nu merit ce este mai bun? Apoi a început transformarea, unde am făcut multe acțiuni care m-am făcut să ies din zona de confort și am realizez că… eu de fapt valorez foarte mult. Apoi m-am încurajat. De ce să renunți: pentru că este prostesc să te critici și mai bine te-ai încuraja, pentru că tot îți folosești energia, de ce să o folosesc în cel mai prost mod posibil. Cum să faci asta: să faci lucruri care să-ți arate că de fapt valorezi foarte mult și mai apoi să realizezi că tu ești singurul care se poate încuraja, chiar nu ai nevoie de acceptarea nimănui. 

8. Dorința de a impresiona 


Acest punct este foarte adânc pentru mine, pentru că ani de zile am fost persoana care încerca să impresioneze, pentru că, partea tristă, realizam că de fapt nu valorez nimic și încercam să compensez. Încercam să-mi impresionez prietenii și cel mai grav încercam să impresionez fetele pe care le plăceam. Iar, după cum bine știm, toată lumea aplaudă un joker de la curtea regelui, dar nimeni nu s-ar culca cu el. În schimb, regele, care stă relaxat și privește tot spectacolul este cel care se bucură de cele mai frumoase lucruri. Între timp am devenit un mic mare rege. Pentru că viața mea este castelul meu și primesc înăuntru doar persoanele care au filosofii de viață asemănătoare. De ce să renunți: pentru că pun pariu că vrei să fii regele sau regina castelului tăi și nu jokerul care face trucuri pentru a impresiona pe toți din jurul sau, care mai apoi se duce în casuța lui din lemn, se demachiează și plânge în singurătate, realizând că se chinuie, pentru că nu reușește să se facă pe el fericit. Cum să renunți: durează, nu este o pastilă minune care să ți-o vând la reducere și chiar dacă mi-ai da mulți bani pe ea, aș prefera să am același nivel de venit și să nu profit de pe urma ta. Îți spun sincer că pentru a îți dezvolta o mentalitate puternică durează mult timp. Însă, începe cu primul pas, gândindu-te ce ar face un rege sau o regină? Și începe să clădești castelul în care vei sta, drumul este lung și frumos, iar beneficiile sunt pe măsură. Fii regele propriei tale vieți! Nu încerca să impresionezi pe cineva, pentru că asta se traduce prin slabă încredere în tine. 

9. Anturajul care nu te avantajează 


Știu, toți avem acei oameni cu care ne vedem, doar așa, pentru că ne-au fost colegi acum 10-15 ani și pentru că ne este rușine să îi refuzăm. De fapt, nu chiar toți avem, ci doar cei care nu își prețuiesc cu adevărat viața. Am spus-o. Poate fi dur ce zic aici și dacă nu-ți convinte poți să plângi puțin, iar când îți ștergi lacrimile să citești în continuare. De ce să renunți: Pentru că ești suma celor 5 persoane cu care te vezi cel mai des, iar dacă aceștia sunt foști colegi care fumează, beau mult și nu câștigă mai mult de un salariu mediu pe lună, probabil nivelul tău este cam același. Cum să renunți: Pur și simplu să realizezi că, pentru a putea să faci multe lucruri frumoase, trebuie să spui NU multor persoane. Pentru a putea să evoluezi trebuie să te înconjori doar de oameni care te fac să crești, care sunt acolo unde tu vrei să ajungi și care nu-și pierd timpul cu toți cei care nu au descoperit încă nivelul de conștiință la care tu ești acum. Ridică-te și prin exemplu personal o să îi inspiri. Nu uita, ești suma celor 5 persoane cu care te vezi cel mai des. Care sunt aceștia 5? 

10. Să fii perfect 


Mitul perfecțiunii. Mulți dintre noi ducem o viață mizerabilă pentru că tot timpul încercăm să fim perfecți. Doar că, lucrurile cele mai atrăgătoare la noi sunt de fapt… defectele. Eu zic să fii comfortabil cu a ta imperfecțiune perfectă. Pentru că și tu, și eu, și noi și toți suntem perfecți imperfecți. Zic să ne iubim așa cum suntem și dacă nu ne iubim, să schimbăm ceva la noi, nu să ascundem prin mașini scumpe, haine de firmă și relații de o noapte. Zic să lucrăm la noi foarte mult, să creștem și să realizăm că suntem de fapt… foarte tari, unici în felul nostru și imperfecți perfecți. Concluzia Fiecare persoana are filosofia sa de viața, iar din drumul meu de până acum am descoperi că ar fi înțelept să renunț la lucrurile de mai sus. Să știi, nu este întâmplător faptul că ai citit acest articol acum și poți să te consideri un norocos. Majoritatea persoanelor nu o să-l citească și cea mai mare majoritate nu o să aplice. Însă știu că tu ești diferit, de asta te consider un om remarcabil și faci parte din acest trib și îți mulțumesc din suflet pentru că îmi ești alături în călătoria mea prin viața, o să mai urmeze lucruri frumoase pe măsură ce mai înaintez, pentru că știu că te am pe tine alături.

 Sursa: http://crististefan.com/renunta/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...